Pozdrav Azri
15. Oktobar 2009.
Organizator - Long Play

16. oktobar 2009.

Pošto su ponovo počeli da sarađuju, bubnjar i basista Azre, Boris Leiner i Mišo Hrnjak (koji svojim sedom bradom neodoljivo podseća na Willie Nelsona!) odlučili su da ove godine naprave turneju povodom tridesetogodišnjice objavljivanja prvog singla grupe “A šta da radim/Balkan”(1979).

Interesovanje publike za koncert je bilo veliko pa su predviđena čak dva koncerta u prostoru Velike sale Doma Omladine Beograda. Prvi je održan juče, 15.10.2009. godine pred prepunom salom .
Očekivanja su bila ogroma. Publika je bila svih uzrasta, ali je bilo primetno prisustvo velikog broja vrlo mladih ljudi u prvim redovima, onih koji se nisu ni rodili kada je izašao prvi singl grupe.
Kult Azre živi svih ovih godina u srcima slušalaca bivših republika bivše nam SFR Jugoslavije.

Sa zakašnjenjem od 40 minuta na binu su izašli Mišo Hrnjak (bas), Boris Leiner (bubnjevi, vokal) i gitaristi / vokalisti Žan Jakopač i Miljan Bakić. Posle kratke najave i pokliča “Mišo, Mišooooo”, četvorka je žestoko uletela u “Nemir i strast” i nastavila sa “Provedimo vikend zajedno” i  “Fa-fa-fa” Kod izvođenja pesme “Lijepe žene prolaze kroz grad” nastala je prava euforija u publici, koja nije jenjavala tokom čitavog dvočasovnog koncerta.
Ređale su se “Poziv na ples” i “Tople usne žene”, da bi kod izvođenja pesme “Pit, i to je Amerika” vokale preuzeo prvi gost, plavokosi vokalista Domagoj Vorberger. Iako u početku ne baš uverena u njegov kredibilitet, publika je bila prijatno iznenadjena i glasom i stasom mladog pevača, koji je rokerskim izgledom (kao Robert Plant!) i glasom koji i bojom i manirom podseća na glas Johnnyja Štulića vrlo brzo osvojio poverenje prisutnih. I izvođenje pesme “Usne vrele višnje” je bio pravi posao za Domagoja.

Posle “Vrijeme odluke” i “Marina”, pojavio se vokalista Branimir Rosić iz Novog Sada i u maniru Micka Jaggera izveo “A šta da radim”. Posle “Kurvinih sinova”, grupa je po sopstvenom priznanju izvela “reggae za stariju generaciju” pesmu “Pametni i knjiški ljudi”, a onda “Ravno do dna”. Na poklike “Džoni,vrati se”, gitarista Žan je izjavio da u Hrvatskoj ima grafit “Džoni vrati se ,Jajo nas jebe!”(Jajo je nadimak Jasenka Houre, lidera i gitariste Prljavog Kazališta). Sledila je “Ljubav ili smrt”, a onda je gitarista Miljan Bakić izveo čuvenu ljubavnu pesmu “Gracija”.
Nastavak je bio još živahniji: Boris Leiner je pevao “Ne prodajem nasmješenog psa” i “Klinček stoji pod oblokom”. Posle ovih pesama izvedena je suptilna balada “Kao ti i ja”.

Već raspevana i raspamećena publika koja se pela na zaštitnu ogradu i opasno se igrala sa živcima obezbeđenja, euforično dočekuje legendu Davorina Bogovića (prvog pevača ”Prljavog Kazališta”) .Vrlo raspoložen i u dobroj fizičkoj kondiciji, Davorin se uhvatio u koštac sa “ pesmama  “Jablan”,”Krvava Meri” i “Johnny budi dobar”. Publika je bila oduševljena i pevala je i skandirala svo vreme.
Svi vokalisti su izašli na scenu i otpevali “Odlazak u noć”, a onda je grupa napustila binu.
Na dozivanje publike svi se vraćaju i Leiner izlazi napred i peva dve pesme ”Užas je moja furka” i za kraj antologijski “Balkan”.
Posle zahvaljivanja publici i klanjanja svih učesnika, koncert se završio, ostavljajući publiku da traži još. Nažalost, to je bilo sve (preko dva sata paklene svirke !!!).
Svetla su se upalila, ali se ljudi nisu razilazili. Čekali smo da čujemo "Suzy F", "Poljsku u mom srcu", "Pavel", "Bankrot mama", makar "Obrati pažnju na poslednju stvar", ali ništa od toga. Verovatno ćemo to čuti na sledećem pozdravu Azri. Naravno nije to ona Azra iz osamdesestih koja je punila SKC iz veče u veče sedam dana, ali vredelo je doći i videti Mišu i Borisa sa prijateljima. Da se desi neko čudo, izglade se odnosi među bivšim prijateljima, i Johnny se pojavi u postavi, mogli bi da naprave turneju po bivšim republikama koja bi publici dala ono što traži godinama a Azra bi uzela ono što im zasluženo pripada. Johnny, Ti si na potezu!

fotografije sa koncerta

tekst - Slobodan VlaketiĆ/nebojša miĆkoviĆ
foto - Nebojša MiĆkoviĆ